Kaip suvaldyti emocinį valgymą

Karantino laikotarpiu maistas daugeliui yra vienas didžiausių lengvai prieinamų malonumų. Jausdami įtampą dažnai kramsnojame dažniau, daugiau, norisi saldesnių patiekalų. Daugeliui maisto gaminimas ir valgymas pastaruoju metu tapo maloniais ritualais.

Tačiau yra dalis žmonių, kurie šiam procesui teikia pernelyg daug reikšmės, galvoja tik apie tai, kaip maitintis sveikai, nepersivalgyti, nepriaugti nė kilogramo. Sveikiausia dabar būtų pernelyg nesureikšminti valgymo proceso. Žmonės, kurie linkę valgyti daugiau ir per karantiną niekaip neįstengia laikytis saiko virtuvėje, neturėtų graužtis dėl ne pačios tinkamiausios šiuo metu mitybos. Juk ir per atostogas neretai pavalgome daugiau nei įprastai, tačiau paskui grįžtame į normalų kasdienį ritmą.

Norint pažaboti emocinį valgymą, reikia atpažinti jį sukeliančias emocijas. Pirmiausia reikėtų labai aiškiai įsivardyti, kokiems jausmams vyraujant prisivalgote. Šiuo metu dažnai einama valgyti apėmus nuoboduliui.

Antras ir labai svarbus žingsnis yra priimti įvardytą jausmą. Normalu dabar jausti nerimą, beviltiškumą, baimę.

Trečias žingsnis – kilusias emocijas valdyti natūraliais būdais. Šiuo metu privalome riboti fizinį kontaktą su kitais žmonėmis, tačiau galime daugiau laiko leisti gryname ore. Nepamirškime mankštintis. Tam nereikia daug vietos, galime sportuoti ir namuose. Socialiniuose tinkluose daugelis trenerių dabar mankštas veda nemokamai. Išsikalbėkite – tai ypač aktualu emocingiems žmonėms. Raskite artimą, jus palaikantį ir suprantantį žmogų. Iš širdies pasikalbėti galima ir telefonu.

Pagal žurnalą „Ji“ straipsnį parengė
Aldona Kazlauskienė, Zarasų viešosios bibliotekos vyresnioji bibliotekininkė